VISUAL MERCHANDISING
Τεχνικές προβολής - Διακόσμηση Κατaστήματος
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ONLINE
Το πρόγραμμά μας λειτουργεί από το 2008 πρωτοξεκινώντας το σεμινάριο Visual Merchandising στην Ελλάδα και έχοντας εκπαιδεύσει έναν μεγάλο αριθμό επαγγελματιών και μέλη εταιρειών (όπως Mavriki & Co, Cocomat, Γρηγόρης μικρογεύματα, Πριγκιπώ, Apivita, Apparel, MED, Alouette, Oxford Company, Philip Martins, BIC, Celestino, Palalto κα.) αλλά και προσωπικό από τα καταστήματα Attica stores, H&M, Zara, Massimo Dutti, Brooks Brothers, Gim SA, ΙΩΝΙΑ, Zara Home, Asset Interiors κα. Η ύλη μας κάθε χρόνο προσαρμόζεται σε νέα δεδομένα, νέα παραδείγματα και νέες τάσεις styling.
Το σεμινάριο αυτό είναι για επαγγελματίες στον τομέα του εμπορίου, της εσωτερικής διαμόρφωσης εμπορικών χώρων, της έκθεσης και προβολής αντικειμένων & προϊόντων. Είναι θεωρητικό και πρακτικό και συνδυάζει γνώσεις από τους τομείς interior design, interior styling (διακόσμηση/διαμόρφωση καταστημάτων), space planning (εργονομία χώρου καταστήματος), visual merchandising (οπτική επικοινωνία), visual communication (εφαρμογή γραφιστικής στον εμπορικό χώρο), fashion styling (μόδα & τάσεις) και βιτρίνα (εξοπλισμός κούκλας, φόντο, προπς).
ONLINE ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Visual Merchandising/Space Planning: Βασικές αρχές στην προβολή προϊόντων και υπηρεσιών και στην οργάνωση και διακόσμηση καταστήματος.
(ONLINE)
ΕΝΟΤΗΤΑ Α. Visual Merchandising, Εμπορικός χώρος & μέθοδοι προβολής προϊόντων και υπηρεσιών, ΕΝΟΤΗΤΑ Β. Space Planning – Οργάνωση & Διακόσμηση Καταστήματος.
Έναρξη: Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024 και κάθε Δευτέρα, Ώρα: 6.30-8.50μμ., Διάρκεια: 4/11/24 - 17/2/25, Σύνολο Ενοτήτων: 2, Σύνολο Μαθημάτων: 12 (6 μαθήματα/ενότητα).
ΔΙΔΑΚΤΡΑ
Τα δίδακτρα αφορούν 2 διαφορετικούς τρόπους τιμολόγησης. ΙΔΙΩΤΕΣ στους οποίους εκδίδεται απόδειξη και ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ (από σχετικό με το σεμινάριο τομέα) στους οποίους εκδίδεται τιμολόγιο. Ύστερα από μια προκαταβολή μετά την εγγραφή και λίγο πριν το ξεκίνημα των μαθημάτων, υπάρχει δυνατότητα εξόφλησης των διδάκτρων τμηματικά (ανά μήνα ή ανά ενότητα), με εξόφληση σε δόσεις, οι οποίες ορίζονται σε συγκεκριμένες ημερομηνίες πριν την ολοκλήρωση της κάθε ενότητας. Η πληρωμή γίνεται μέσω κατάθεσης.
ΚΟΣΤΟΣ ΙΔΙΩΤΩΝ (ΕΝΟΤΗΤΕΣ Α + Β): 310 Eυρώ. Δηλαδή, 155 Ευρώ για την κάθε Ενότητα. ΕΚΠΤΩΤΙΚΟ ΙΔΙΩΤΩΝ (ΕΝΟΤΗΤΕΣ Α + Β): 272,80 Eυρώ. Δηλαδή, 136,40 Ευρώ για την κάθε Ενότητα. (παλιοί μαθητές μας, φοιτητές/άνεργοι και για 1+ εγγραφές στο ίδιο σεμινάριο).
ΚΟΣΤΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ (ΕΝΟΤΗΤΕΣ Α + Β): 250 Eυρώ. Δηλαδή, 125 Ευρώ για την κάθε Ενότητα. ΕΚΠΤΩΤΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ (ΕΝΟΤΗΤΕΣ Α + Β): 220 Eυρώ. Δηλαδή, 110 Ευρώ για την κάθε Ενότητα. (παλιοί μαθητές μας και για 1+ εγγραφές στο ίδιο σεμινάριο).
Μπορείτε να συμπληρώσετε την αίτηση ενδιαφέροντος, πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο, και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας, με περισσότερες πληροφορίες:
σκίτσο και συνθέσεις από τη μαθήτρια Στέλλα Μ. από το μικτό σεμινάριο
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Σκοπός του σεμιναρίου αυτού είναι να αναλύσει τους διαφορετικούς ρόλους του Visual Merchandiser, ανεξάρτητα εάν αυτός είναι ευρύς ή πιο συγκεκριμένος, πολλές φορές συνδεόμενος και με άλλες κοντινές ειδικότητες, όπως την αρχιτεκτονική, τη διακόσμηση, τα social media, τη γραφιστική, το interior styling και το fashion styling. Αναφέρεται στο ρόλο του Visual Merchandiser ως freelancer, αλλά και ως μέλους μιας ομάδας (εταιρείας).
ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ – ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
Το σεμινάριο αυτό είναι για επαγγελματίες στον τομέα του εμπορίου, της εσωτερικής διαμόρφωσης εμπορικών χώρων, της έκθεσης και προβολής αντικειμένων & προϊόντων. Είναι θεωρητικό και πρακτικό και συνδυάζει γνώσεις από τους τομείς visual merchandising & communication, retail, sales & marketing, branding, interior design & styling και space planning.
ΕΠΙΠΕΔΟ: (Μεσαίο-αρκετά εξειδικευμένο) Βοηθάει εάν ο μαθητής έχει μια άνεση στη χρήστη υπολογιστών και στη διαδικτυακή επικοινωνία, αν και πριν την έναρξη δίνονται καθαρές οδηγίες ως προς τη χρήση του zoom και πραγματοποιούνται βοηθητικά μαθήματα σχετικά με την έρευνα διαδικτυακά και τη χρήση βοηθητικών προγραμμάτων.
φωτογραφίες από εργασίες μαθητών μας Ιουλίας Χ. και Αλεξάνδρας Τζ. από τα online μαθήματα.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η αισθητική του καταστήματος, αλλά και ο τρόπος προβολής προϊόντων μέσα σε αυτόν, έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια εφόσον οι εικόνες του πραγματικού και του ψηφιακού κόσμου μας επηρεάζουν πλέον ισοδύναμα, ως προς τις επιλογές μας. Επιπλέον η κατανόηση της σχέσης κοινωνίας και αισθητικής γίνεται ακόμη πιο σημαντική σε μια εποχή η οποία κρίνεται ασταθής ως προς την ψυχολογία του πελάτη, τις ανάγκες και τα πρότυπά του. Πολλοί θεώρησαν ότι μετά από το lockdown, και τη συνήθειά μας να αγοράζουμε διαδικτυακά, η φυσική παρουσία των πελατών στο κατάστημα και η ανάγκη προβολής προϊόντων μέσα σε αυτό, θα μειωθεί.
Μπορεί η online αγορά να έχει κερδίσει ένα μεγάλο ποσοστό αγορών, η ανάγκη όμως για σωστή προβολή των προϊόντων μέσα στο κατάστημα αλλά και διαδικτυακά έχει συνολικά ενισχυθεί, με τα social media να είναι σε συνεχή διάλογο με τη φυσική προβολή των προϊόντων. Επιπλέον ο χώρος του καταστήματος, δεν αποτελεί πλέον μια αποθήκη προϊόντων προς πώληση, αλλά μια εμπειρία όπου ο πελάτης συνδέεται συναισθηματικά.
Ο ρόλος πλέον του Visual Merchandiser δεν στηρίζεται μόνο σε πρακτικές και λειτουργικές γνώσεις, αλλά στη προσαρμογή του έργου του στις σύγχρονες τάσεις styling και οπτικής επικοινωνίας, στη μόδα, όπως και στα νέα πρότυπα της αγοράς.
φωτογραφίες από εργασίες μαθητών μας Νατάσα Κ. και Σοφία Σκ. από το online σεμινάριο
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Το σεμινάριο αυτό πραγματοποιείται μέσα από εξ αποστάσεως (online και σε ζωντανό χρόνο) παρακολούθηση, μέσω της πλατφόρμας zoom. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου πραγματοποιούνται ασκήσεις, οι οποίες αναλύονται και διορθώνονται μέσα στο μάθημα.
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Το σεμινάριο χωρίζεται σε 2 κύριες ενότητες:
ΕΝΟΤΗΤΑ Α. Visual Merchandising, Εμπορικός χώρος & μέθοδοι προβολής προϊόντων και υπηρεσιών.
ΕΝΟΤΗΤΑ Β. Space Planning – Οργάνωση & Διακόσμηση Καταστήματος
ΕΝΟΤΗΤΑ Α
Στην Ενότητα αυτή προσφέρεται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο γνώσεων ως προς τις τεχνικές προβολής προϊόντων και τις μεθόδους σύνθεσης σε χώρο του καταστήματος αλλά και σύνθεσης για μια διαδικτυακή προβολή, εξετάζοντας ‘ποιος είναι ο πελάτης του σήμερα’ και ‘πως επικοινωνώ μαζί του οπτικά’. Eξετάζουμε εκτός από τους κανόνες σύνθεσης και προώθησης, τους κανόνες χρωματολογίας και τις τάσεις στυλιστικών συνδυασμών (για το 2025/26) όπως και τη σχέση χώρου με τα 3-διάστα αντικείμενα, τη γραφιστική και τα σκηνικά στοιχεία (προπς). Ο κάθε μαθητής αναπτύσσει τις δικές του μεθόδους ‘εφήμερης σύνθεσης’ και ανακαλύπτει πως με απλά υλικά μπορεί να δώσει πρωτότυπες και σωστές λύσεις αναδεικνύοντας την αισθητική ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, αλλά και την ταυτότητα ενός brand. Γίνονται ασκήσεις πάνω στις τεχνικές προβολής, moodboards χρωματικών συνδυασμών και στυλιστικών συνδυασμών.
φωτογραφίες από εργασία της μαθήτριας μας Αγγελικής Β. από το online σεμινάριο
ΕΝΟΤΗΤΑ Β
Space Planning – Οργάνωση & Διακόσμηση Καταστήματος: Στην Ενότητα αυτή δίνεται έμφαση στις μεθόδους ομαδοποίησης των προϊόντων μέσα στο χώρο αλλά και στους τρόπους ανάδειξης της γκάμας προϊόντων και των εμπορικών μηνυμάτων μέσα σε αυτόν. Αναλύεται ο χώρος ως μια συναισθηματική εμπειρία, όπου η αρχιτεκτονική του χώρου, η επίπλωση, η σήμανση και ο τρόπος παρουσίασης των προϊόντων στο σύνολο τους παίζουν καθοριστικό ρόλο. Μαθαίνουμε μεθοδολογίες ομαδοποίησης προϊόντων και διαμόρφωσης του εμπορικού πλάνου (layout - floor plan) μέσα από γωνιές προβολής και σημεία εστίασης (focal points). Γίνονται ασκήσεις ομαδοποίησης προϊόντων, πλάνου χώρου, (κύριων υπηρεσιών και λειτουργιών), planograms και προτάσεων εσωτερικών σημείων προβολής. Ο μαθητής μαθαίνει να δουλεύει με πλάνο σε κλίμακα και να δημιουργεί ζώνες προϊοντικών συνόλων.
φωτογραφίες από εργασίες μαθητών μας Στέλλα Μ., Μαρία Σ. και Ελισάβετ Β. από το online σεμινάριο
φωτογραφίες από εργασία moodboard της μαθήτριας μας Σοφίας Κ.
ΥΛΗ Η ύλη δίνεται ηλεκτρονικά. Οι μαθητές επίσης λαμβάνουν τα αρχεία των εργασιών τους.
ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εκτός από τα μαθήματα ύλης, γίνονται επιπλέον βοηθητικά μαθήματα (προαιρετικά και συνήθως Σάββατα πρωί) σε σχέση με την διαδικτυακή έρευνα εικόνων, τις μεθόδους δημιουργίας moodboard και τη δημιουργία συνθέσεων, χωρίς κάποιο επιπλέον κόστος.
LIVE ONLINE ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ
Το σεμινάριο αυτό πραγματοποιείται μέσα από εξ αποστάσεως (online και σε ζωντανό χρόνο) παρακολούθηση, μέσω της πλατφόρμας zoom. Ο μαθητής πρέπει να διαθέτει τρόπο σύνδεσης (κατά προτίμηση υπολογιστή) με κάμερα και μικρόφωνο. Τα μαθήματα γίνονται σε ζωντανό χρόνο και η παρουσία του κάθε μαθητή είναι υποχρεωτική, στη μεγαλύτερη διάρκεια με την κάμερα ανοιχτή.
Τα σεμινάρια είναι επαγγελματικού χαρακτήρα και δεν αποτελούν μορφή σπουδών μεταλυκειακής εκπαίδευσης. Στην περίπτωση παρακολούθησης από επαγγελματίες (ατομικές επιχειρήσεις ή εταιρείες), θεωρούνται ενδο-επιχειρησιακού χαρακτήρα (από εισηγητή των προγραμμάτων που ανήκει στο Μητρώο εκπαιδευτών επαγγελματικής εκπαίδευσης), με εξειδίκευση στον τομέα της Διακόσμησης), ενώ στην περίπτωση παρακολούθησης από ιδιώτες, θεωρούνται συμβουλευτικού/ψυχαγωγικού χαρακτήρα.
φωτογραφίες από εργασίες των μαθητριών μας Άννας Μπ., Σοφία Σκ και Νατάσα Κ. από το online σεμινάριο